Terasımız var !

Taksim’de kapısında adamların beklediği yerlerden geçersiniz.Ve mevsim farketmez size ”Terasımız var buyrun” der.Bunun sebebini hala anlamış değilim.Yani o kadar insanda kapalı alan fobisi mi var ?

Eminönü’nde bu durumu normal karşılıyorum çünkü yoğun turist akını var.Turistlerin ilgisini çekebilmek için kapıya bu adamları dikiyorlar.Geçenlerde gittiğim bir teknoloji mağazasında kapıda bekleyen görevlinin işi sadece ”Hoşgeldiniz” demesiydi.Bu kadar ilginç iş görmemiştim.Bu insanların ne hissetiğini merak ediyorum.Yani işine yabancılaşma gibi bir durum söz konusu değil çünkü ortada bir iş yok.Bu nezaket sonrasında reyonlarda dolaşmaya başladım ve kasaya gittim.Yalnız girişteki nezaket kasada yoktu çünkü boştu.Hatta ıssız diyebilirim adeta dükkanın anahtarı bana verilmiş gibi hissettim.Ve sonunda yeni uyanmış bir görevli kasaya doğru yaklaştı.Rap yapar gibi bana söylemesi gerekenleri söyledi ve ona yetişmeye çalıştım.Mağazadan çıktığımda ”Shawshank Redemption” filmindeki adamın hapisten kurtulması gibi huzurla dolmuştum.Yalnız kapıda ayakta bekleyen görevlinin nezaketi uçup gitmişti.

İnsanların kısa vadede kar ederiz mantığıyla düşünmesi aslında çok büyük kayıplara neden oluyor.Ama bu mantık değişmiyor ne yazık ki.O kapıdan girmek önemli olan örümceğin ağına düşmek gibi.

Bir Cevap Yazın

